OGŁOSZENIE DLA RODZICÓW W SPRAWIE RODO
Szanowny Rodzicu, Opiekunie Prawny
W związku ze zmianami w zakresie ochrony prywatności chcielibyśmy przypomnieć cele i zasady na jakich przetwarzamy dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka.
Kto przetwarza dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka?
Administratorem danych osobowych jest Przedszkole nr 41 z siedzibą w Rybniku, ul. Chabrowa 11.
Dlaczego przetwarzamy dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka?
Podane dane osobowe są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Przedszkolu,
a w zakresie w jakim podanie danych osobowych jest dobrowolne (np. upublicznianie wizerunku) – na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody.
Dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka będą przetwarzane również w środowisku informatycznym, co oznacza, że mogą być także tymczasowo przechowywane i przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa
i poprawnego funkcjonowania systemów informatycznych, np. w związku z wykonywaniem kopii bezpieczeństwa, testami zmian w systemach informatycznych, wykrywania nieprawidłowości lub ochroną przed nadużyciami i atakami.
Jakie mają Państwo prawa?
Dzięki zmianom w przepisach możecie Państwo:
- wiedzieć, jakie dane przetwarzamy i co z nimi robimy,
- poprawiać dane, gdyby znaleźli Państwo w nich błędy,
- przenieść dane tam, gdzie będziecie Państwo chcieli, o ile będzie to technicznie możliwe.
Jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie przez nas danych osobowych narusza Państwa prawa – powiedzcie nam o tym. Staramy się reagować na Państwa uwagi i sugestie, wyjaśniać Państwa wątpliwości. Przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, w tym do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (do 25 maja 2018 roku nazywanego Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych).
Komu udostępniamy dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka?
Przedszkole, co do zasady nie udostępnia osobom trzecim danych osobowych Państwa i Państwa Dziecka, za wyjątkiem sytuacji, w których posiada ku temu podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych, lub kiedy jest to niezbędne do realizowanie zadań Przedszkola, np. innym administratorom obsługującym systemy teleinformatyczne Przedszkola.
Jak długo przechowujemy dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka?
Przedszkole przechowuje dane osobowe przez okres ustalony na podstawie przepisów archiwalnych,
a w przypadku danych osobowych podanych dobrowolnie – do czasu wycofania Państwa zgody, lecz nie dłużej niż przez okres ustalony na podstawie przepisów archiwalnych.
Jak mogą się Państwo z nami skontaktować?
Przedszkole wyznaczyło inspektora ochrony danych osobowych, z którym mogą się Państwo skontaktować listownie, na adres: Przedszkole nr 41 w Rybniku, ul. Chabrowa 11, 44-210 Rybnik lub pocztą elektroniczną, na adres: przedszkole41@op.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych.
Koncepcja pracy przedszkola 2022- 2025
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 41 „PUCHATKOWO” NA LATA 2022- 2025
Nasze hasło: Dzieci są podróżnikami odkrywającymi nieznane kontynenty. Każdy dzień jest nową przygodą.
Wizja przedszkola:
- Przedszkole przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole i rozwija ich kompetencje poznawcze. Dzieci zdobywają wiedzę głównie poprzez aktywne poszukiwanie i odkrywanie otaczającej je rzeczywistości. Praktycznych umiejętności nabywają w toku działania, są także zachęcane do twórczego rozwiązywania problemów.
- Przedszkole respektuje zasady zrównoważonego rozwoju w aspektach: przyrodniczym, społecznym, ekonomicznym i kulturowym.
- Przedszkole podejmuje działania związane z profilaktyką zagrożeń związanych z nowoczesną technologią, jak również uczy dzieci właściwych postaw wobec technologii oraz rozróżniania wad i zalet korzystania z nowoczesnej technologii.
- Przedszkole rozwijając zainteresowania dzieci stosuje nowoczesną technologię celem uatrakcyjnienia zajęć i zabaw.
- Przedszkole rozwija mowę dzieci poprzez udział w konkursach, ćwiczeniach logopedycznych, udział w projektach edukacyjnych
- Przedszkole rozwija dzieci językowo poprzez realizację nauki języka angielskiego w sposób atrakcyjny przy pomocy nowoczesnych metod edukacyjnych jak również korzystając z możliwości udziału w projektach edukacyjnych, konkursach, olimpiadach, przeglądach.
- Dzieci uczone są troski o własne zdrowie, zachęca się je do aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu – dzięki temu jednocześnie obserwują i badają przyrodę, odkrywają mądrość jej praw oraz uczą się racjonalnie korzystać z jej naturalnych zasobów dla zdrowia i zaspokojenia własnych potrzeb.
- Przedszkole podejmuje także działania na rzecz kształtowania poczucia własnej wartości dziecka. Wprowadza podstawowe zasady funkcjonowania w grupach społecznych poprzez ustalenie praw i obowiązków oraz naukę ich respektowania. Dzieci uczą się współdziałania w grupie, co daje im możliwość docenienia wartości wspólnego dzieła i pracy zespołowej.
- Przedszkole uczy dzieci radzenia sobie z emocjami i ich konstruktywnego rozładowania poprzez zajęcia edukacyjne, udział w projektach edukacyjnych a także poprzez udział w treningach umiejętności społecznych i rozmowach z panią psycholog .
- Przedszkole jest otwarte na współpracę z rodzicami i wspomaganie wychowawczej roli rodziny, jak również ochronę i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci.
- Specjaliści pracujący w przedszkolu wspomagają nauczycieli i rodziców w rozwijaniu mowy dziecka, wspieraniu ich zdrowia psychicznego oraz niwelowaniu trudności czy też zaburzeń u dziecka.
Misja przedszkola:
- W naszym przedszkolu, tak jak w Stumilowym lesie, dobrze czuje się każdy jego mieszkaniec.
- Placówka buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła.
- Dobrze wykwalifikowana kadra odkrywa i rozwija w dzieciach ich zdolności, zapewnia poznanie świata wszystkimi zmysłami, wpaja nawyki dbania o środowisko naturalne oraz zdrowie psychiczne
- Nauczyciele korzystają w pracy z nowoczesnej technologii celem uatrakcyjnienia zajęć a także sami tworzą projekty edukacyjne uwzględniające potrzeby i zainteresowania naszych dzieci a także profilaktykę zagrożeń związaną z nadużywaniem nowoczesnej technologii.
- Kieruje się zasadami wynikającymi z konwencji o prawach dziecka.
- Wycieczki i spacery pomagają odkryć i zrozumieć środowisko lokalne.
- Promuje zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
- Przedszkole idzie z duchem czasu, rozwija w dzieciach umiejętności społeczne, emocjonalne, jak również uwrażliwia dzieci na prawidłowe korzystanie z nowoczesnych technologii uwzględniając ochronę i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci.
Kierunki realizacji koncepcji przedszkola:
- Promocja zdrowego i bezpiecznego stylu życia
- Rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci oraz konstruktywnego rozładowania emocji
- Dziecko przyjacielem przyrody
- Wspieranie dzieci w trudnościach oraz niwelowanie zaburzeń dziecka.
- Rozwijanie uzdolnień i kreatywności dzieci przez sztukę
- Wykorzystywanie nowoczesnych metod i środków w tym technologicznych
Tradycje przedszkolne:
- Pasowanie na przedszkolaka
- Urodziny Kubusia Puchatka
- Spotkanie ze Św. Mikołajem
- Spotkania Wigilijne
- Spotkania z przedstawicielami różnych zawodów np. policjantem
- Karnawał i Bal przebierańców
- Dzień Babci i Dziadka
- Urodziny naszych przedszkolaków
- Powitanie Wiosny
- Dzień Ziemi
- Święto Mamy i Taty
- Dzień Dziecka
- Dzień babci i dziadka
- Uroczyste pożegnanie sześciolatków
- Festyn Rodzinny
- Dzień Życzliwości
- Jasełka
- Dzień Grzyba
- Dzień Kropki
- Dzień pluszowego misia
- Dzień Przedszkolaka
- Dzień drzewa
- Dzień Wody
- Obchodzenie uroczystości 11 listopada
- Obchodzenie uroczystości Dnia Edukacji Narodowej
- Sprzątanie Świata
- Dzień Bezpiecznego Internetu
- Dzień Chłopaka
- Dzień Kobiet
- Udział w akcjach charytatywnych wg. potrzeb środowiska bliższego i dalszego.
Dziecko w naszym przedszkolu:
- Czuje się bezpieczne, jest optymistyczne, wesołe, otwarte,
- Jest akceptowane takie, jakie jest.
- Potrafi konstrukcyjnie rozładować swoje emocje
- Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces.
- Jest ciekawe poznawczo i aktywne twórczo, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania,
- Uczy dostrzegać swoje mocne strony, buduje pozytywny obraz samego siebie,
- Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi, współpracować z innymi,
- Poznaje swoje prawa i obowiązki, przejawia postawy tolerancji,
- Osiąga gotowość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole.
- Zna zagrożenia związane z nowoczesnymi technologiami
- Zna zasady bezpieczeństwa, przestrzega ich i potrafi o nich opowiedzieć
Rodzice w naszym przedszkolu:
- Otrzymują rzetelną i obiektywną informację i postępach i niepowodzeniach dziecka
- Współpracują z nauczycielami w zakresie budowania realizacji koncepcji pracy przedszkola
- Otrzymują pomoc specjalistów
- Wyrażają swoją opinię i oceniają pracę przedszkola
- Aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola
- Są partnerami w tworzeniu klimatu, współdecydują w sprawach ważnych dla przedszkola
- Otrzymują wsparcie w wychowywaniu dzieci oraz pokonywaniu ich trudności wychowawczych i edukacyjnych.
- Mają możliwość bieżącego przeglądu wydarzeń z życia przedszkola za pomocą internetowej strony naszego przedszkola.
- Mają możliwość wzbogacenia swojej wiedzy na tematy psychoedukacyjne, związane z rozwojem mowy czy też profilaktyką zagrożeń technologicznych za pomocą stworzonych na stronie internetowej kącików : logopedycznych, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz kącika Technikoludka. Mają również możliwość zdobycia informacji gdzie mogą uzyskać pomoc.
Nauczyciele w naszym przedszkolu:
- Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka oraz jego sytuację społeczną poprzez systematyczne obserwacje w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych odpowiednich do potrzeb, możliwości i sytuacji społecznej.
- Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań przyrodniczych, naukowych, technicznych oraz indywidualnych talentów
- Współpracują z zespołem, rodzicami, specjalistami i środowiskiem lokalnym
- Pozyskują rodziców i partnerów do efektywnych działań na rzecz przedszkola
- Aktywnie realizują zadania przedszkola zgodnie z prawem oświatowym i dokumentami placówki
- Stosują nowoczesne metody pracy w tym technologiczne, tworzą i realizują własne programy, projekty dostosowane do potrzeb grupy i przedszkola.
- Doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą kwalifikacje zawodowe
- Dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem za pomocą opublikowanych w kwartalnikach, magazynach artykułów lub napisanych publikacji książkowych
- Wzbogacają warsztat pracy, dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, monitorują efekty własnej pracy.
Cele i zadania przedszkola:
- Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola:
- Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
- Działania przedszkola nastawione są na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie wiadomości i umiejętności poprzez działanie i doświadczanie.
- Realizowany jest program wychowawczy uwzględniający system wzmacniania pozytywnych zachowań dzieci.
- Realizowane są projekty edukacyjne rozwijające zainteresowania dzieci jak również wspierające rozwój dziecka i jego psychikę.
- Procesy zachodzące w przedszkolu
- W przedszkolu opracowana i wdrożona jest oferta zajęć zawierająca nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dzieckiem.
- Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwość realizacji własnych pasji, zainteresowań.
- W przedszkolu opracowano system diagnozowania wiadomości, umiejętności i możliwości dzieci. Dzieciom udzielana jest pomoc w wyrównywaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie.
- W przedszkolu prowadzona jest profilaktyka związana z nowoczesnymi zagrożeniami oraz terapia logopedyczna oraz treningi umiejętności społecznych.
- Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym:
- Przedszkole aktywnie współpracuje z rodzicami w zakresie budowania i realizacji koncepcji swojej pracy.
- Nauczyciele wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci oraz pokonywaniu ich trudności wychowawczych i edukacyjnych.
- Placówka dba o częste kontakty na linii przedszkole-dom i doskonali formy tej współpracy.
- Przedszkole podejmuje inicjatywy na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego, a także w miarę możliwości odpowiada na jego potrzeby m.in. poprzez współpracę z instytucjami działającymi na rzecz dzieci oraz ekorozwoju.
- Kalendarz wydarzeń i uroczystości przedszkolnych pozostaje w ścisłym związku z tradycjami lokalnymi, narodowymi, a także potrzebami środowiskowymi.
- Przedszkole podkreśla swoją odrębność poprzez wypracowanie i pielęgnowanie własnych tradycji. W środowisku lokalnym promuje swoje działania oraz ideę zrównoważonego rozwoju.
- Przedszkole promuje swoją działalność poprzez organizację ciekawych dni, projektów o których można przeczytać w lokalnych gazetach, na stronach internetowych
- Przedszkole postrzegane jest jako placówka nowoczesna, uwzględniająca problemy społeczno – emocjonalne dzieci oraz wychodząca im naprzeciw poprzez różne formy wspierania dziecka.
Zarządzanie przedszkolem:
- Przedszkole zatrudnia kadrę pedagogiczną posiadającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne w zakresie wychowania przedszkolnego.
- Sprawność organizacyjna placówki oparta jest na statucie oraz systemie czytelnych procedur i regulaminów.
- Pomieszczenia przedszkolne i ich wyposażenie, w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów oraz koncepcji pracy przedszkola.
- Ogród przedszkolny spełnia wymogi bezpieczeństwa i sprzyja zabawom na świeżym powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych.
- Przedszkole systematycznie zmierza do pełnej realizacji założeń koncepcji, która jest modyfikowana w razie konieczności.
Kryteria sukcesu:
- Poszerzenie oferty przedszkola o elementy nowatorskie i innowacyjne
- Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
- Wzrost efektywności pracy nauczycieli, dobra współpraca w zespole.
- Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
- Zadowolenie rodziców z oferty edukacyjnej przedszkola, dobra opinia o działalności przedszkola.
- Dobra współpraca z specjalistami w wspomaganiu rozwoju dziecka.
- Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole,
- Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku
- Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej
- Wzrost motywacji i zadowolenia personelu z dobrze spełnionego obowiązku
- Stałe wzbogacanie bazy przedszkola o nowoczesne pomoce dydaktyczne, multimedia,
- Dobra opinia w środowisku lokalnym
Model absolwenta
Absolwent przedszkola:
- Posiada wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej
- Jest samodzielne
- Interesuje się nauką i techniką
- Zna zagrożenia płynące z nowoczesnych technologii
- Świadomie i bezpiecznie korzysta z nowoczesnych technologii
- Aktywnie podejmuje działania
- Zna i respektuje normy społeczne
- Jest otwarty na potrzeby innych ludzi
- Potrafi współdziałać w zespole
- Potrafi konstruktywnie rozładować swoje emocje
- Lubi działania twórcze
- Jest wrażliwy na piękno i artystyczne formy przekazu
- Zna i akceptuje zasady zdrowego stylu życia
- Posiada bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym
- Wykazuje gotowość do działania na rzecz środowiska przyrodniczego
- Ma świadomość tego, że jest Polakiem i Europejczykiem.
Realizujemy programy własne i projekty:
- Program adaptacyjny „Przedszkole bez barier”
- Program wychowania „Dobre maniery”
- Projekt ekologiczny „Jestem przyjacielem przyrody”
- Projekt „Akademia Aquafresh”
- Projekt „ Kreatywny przedszkolak”
- Projekt „Piękna nasza Polska cała”
- Projekt „Kubusiowi Przyjaciele Natury”
- Projekt „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
- Projekt „Klub zdrowego przedszkolaka”
- Projekt „Miś bajkuś w krainie bajkoterapii”
- Projekt „ Technikoludek, czyli dziecko w świecie technologii”
- Projekt „Angielski jest FUN- tastyczny”
- Projekt „Ale – zielnik”
- Projekt „ Bajeczna księga”
- Projekt „Zareklamuj Polskę”
- Projekt „English special days”
- Projekt „Wirusoochrona”
- Projekt „Z darami natury świat nie jest ponury”
- Projekt „Bohater Tygodnia”
- Projekt „Play – Doh”
Współpracujemy z instytucjami lokalnymi, kwartalnikami, magazynami, portalami internetowymi:
- „Antidotum – profilaktyka wychowanie zdrowie” kwartalnik
- www. rybnik.com – publikacja artykułów o naszych działaniach
- Biblioteka filia nr 18 w Rybniku
- Szkoła Podstawowa
- Komisariat Policji
- Straż Pożarna
- Straż Miejska
- Portal „Pomysłowa wiewiórka
- Portal „Karty logopedyczne od LogoLab”
- Teatrzyki z całej Polski
- Parafia M. B. Częstochowskiej w Rybniku
- Klub sportowy - Kejza Team
- Ośrodek Zdrowia Puls – Med
- Muzeum w Rybniku
- Magazyn dla dzieci „Wytryszek”