OGŁOSZENIE DLA RODZICÓW W SPRAWIE RODO 

Szanowny Rodzicu, Opiekunie Prawny

 

W związku ze zmianami w zakresie ochrony prywatności chcielibyśmy przypomnieć cele i zasady na jakich przetwarzamy dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka.

 

Kto przetwarza dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka?

Administratorem danych osobowych jest Przedszkole nr 41 z siedzibą w Rybniku, ul. Chabrowa 11.

 

Dlaczego przetwarzamy dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka?

Podane dane osobowe są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Przedszkolu,
a w zakresie w jakim podanie danych osobowych jest dobrowolne (np. upublicznianie wizerunku) – na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody.

 

Dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka będą przetwarzane również w środowisku informatycznym, co oznacza, że mogą być także tymczasowo przechowywane i przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa
i poprawnego funkcjonowania systemów informatycznych, np. w związku z wykonywaniem kopii bezpieczeństwa, testami zmian w systemach informatycznych, wykrywania nieprawidłowości lub ochroną przed nadużyciami i atakami.

 

Jakie mają Państwo prawa?

Dzięki zmianom w przepisach możecie Państwo:

-         wiedzieć, jakie dane przetwarzamy i co z nimi robimy,

-         poprawiać dane, gdyby znaleźli Państwo w nich błędy,

-         przenieść dane tam, gdzie będziecie Państwo chcieli, o ile będzie to technicznie możliwe.

 

Jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie przez nas danych osobowych narusza Państwa prawa – powiedzcie nam o tym. Staramy się reagować na Państwa uwagi i sugestie, wyjaśniać Państwa wątpliwości. Przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, w tym do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (do 25 maja 2018 roku nazywanego Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych).

 

Komu udostępniamy dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka?

Przedszkole, co do zasady nie udostępnia osobom trzecim danych osobowych Państwa i Państwa Dziecka, za wyjątkiem sytuacji, w których posiada ku temu podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych, lub kiedy jest to niezbędne do realizowanie zadań Przedszkola, np. innym administratorom obsługującym systemy teleinformatyczne Przedszkola.

 

Jak długo przechowujemy dane osobowe Państwa i Państwa Dziecka?

Przedszkole przechowuje dane osobowe przez okres ustalony na podstawie przepisów archiwalnych,
a w przypadku danych osobowych podanych dobrowolnie – do czasu wycofania Państwa zgody, lecz nie dłużej niż przez okres ustalony na podstawie przepisów archiwalnych.

 

Jak mogą się Państwo z nami skontaktować?

Przedszkole wyznaczyło inspektora ochrony danych osobowych, z którym mogą się Państwo skontaktować listownie, na adres: Przedszkole nr 41 w Rybniku, ul. Chabrowa 11, 44-210 Rybnik lub pocztą elektroniczną, na adres: przedszkole41@op.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych.

 

 

Koncepcja pracy przedszkola 2022- 2025

KONCEPCJA  PRACY PRZEDSZKOLA NR 41 „PUCHATKOWO”   NA LATA 2022- 2025

 Nasze hasło: Dzieci są podróżnikami odkrywającymi nieznane kontynenty. Każdy dzień jest nową przygodą.

 Wizja przedszkola:

  •                Przedszkole przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole i rozwija ich kompetencje poznawcze. Dzieci zdobywają wiedzę głównie poprzez aktywne poszukiwanie i odkrywanie otaczającej je rzeczywistości. Praktycznych umiejętności nabywają w toku działania, są także zachęcane do twórczego rozwiązywania problemów.
  •                Przedszkole respektuje zasady zrównoważonego rozwoju w aspektach: przyrodniczym, społecznym, ekonomicznym i kulturowym.
  •         Przedszkole podejmuje działania związane z profilaktyką zagrożeń związanych z nowoczesną technologią, jak również uczy dzieci właściwych postaw wobec technologii oraz rozróżniania wad i zalet korzystania z nowoczesnej technologii.
  •         Przedszkole rozwijając zainteresowania dzieci stosuje nowoczesną technologię celem uatrakcyjnienia zajęć i zabaw.
  •         Przedszkole rozwija mowę dzieci poprzez udział w konkursach, ćwiczeniach logopedycznych, udział w projektach edukacyjnych
  •         Przedszkole rozwija dzieci językowo poprzez realizację nauki języka angielskiego w sposób atrakcyjny przy pomocy nowoczesnych metod edukacyjnych jak również korzystając z możliwości udziału w projektach edukacyjnych, konkursach, olimpiadach, przeglądach.
  •                Dzieci uczone są troski o własne zdrowie, zachęca się je do aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu – dzięki temu jednocześnie obserwują i badają przyrodę, odkrywają mądrość jej praw oraz uczą się racjonalnie korzystać z jej naturalnych zasobów dla zdrowia i zaspokojenia własnych potrzeb.
  •                Przedszkole podejmuje także działania na rzecz kształtowania poczucia własnej wartości dziecka. Wprowadza podstawowe zasady funkcjonowania w grupach społecznych poprzez ustalenie praw i obowiązków oraz naukę ich respektowania. Dzieci uczą się współdziałania w grupie, co daje im możliwość docenienia wartości wspólnego dzieła i pracy zespołowej.
  •         Przedszkole uczy dzieci radzenia sobie z emocjami i ich konstruktywnego rozładowania poprzez zajęcia edukacyjne, udział w projektach edukacyjnych a także poprzez udział w treningach umiejętności społecznych  i  rozmowach z panią psycholog .
  •         Przedszkole jest otwarte na współpracę z rodzicami i wspomaganie wychowawczej roli  rodziny,  jak również ochronę i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci.
  •         Specjaliści pracujący w przedszkolu wspomagają nauczycieli i rodziców w rozwijaniu mowy dziecka, wspieraniu ich zdrowia psychicznego oraz niwelowaniu trudności czy też zaburzeń  u dziecka.

Misja przedszkola:

  •                W naszym przedszkolu, tak jak w Stumilowym lesie, dobrze czuje się każdy jego mieszkaniec.
  •                Placówka buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła.
  •                Dobrze wykwalifikowana kadra odkrywa i rozwija w dzieciach ich zdolności, zapewnia poznanie świata wszystkimi zmysłami, wpaja nawyki dbania o środowisko naturalne oraz zdrowie psychiczne
  •         Nauczyciele korzystają w pracy z nowoczesnej technologii celem uatrakcyjnienia zajęć a także sami tworzą projekty edukacyjne uwzględniające potrzeby i zainteresowania naszych dzieci a także profilaktykę zagrożeń związaną z nadużywaniem nowoczesnej technologii.
  •                Kieruje się zasadami wynikającymi z konwencji o prawach dziecka.
  •                Wycieczki i spacery pomagają odkryć i zrozumieć środowisko lokalne.
  •                Promuje zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
  •         Przedszkole idzie z duchem czasu, rozwija w dzieciach umiejętności społeczne, emocjonalne, jak również uwrażliwia dzieci na prawidłowe korzystanie z nowoczesnych technologii uwzględniając ochronę i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci.

 Kierunki realizacji koncepcji przedszkola:

  •               Promocja zdrowego i bezpiecznego stylu życia
  •                   Rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci oraz konstruktywnego rozładowania    emocji
  •               Dziecko przyjacielem przyrody
  •               Wspieranie dzieci w trudnościach oraz niwelowanie zaburzeń dziecka.
  •                   Rozwijanie uzdolnień i kreatywności dzieci przez sztukę
  •               Wykorzystywanie nowoczesnych metod i środków w tym technologicznych

 Tradycje przedszkolne:

  •          Pasowanie na przedszkolaka
  •          Urodziny Kubusia Puchatka
  •         Spotkanie ze Św. Mikołajem
  •         Spotkania Wigilijne
  •         Spotkania z przedstawicielami różnych zawodów np. policjantem
  •         Karnawał i Bal przebierańców
  •         Dzień Babci i Dziadka
  •         Urodziny naszych przedszkolaków
  •         Powitanie Wiosny
  •         Dzień Ziemi
  •         Święto Mamy i Taty
  •         Dzień Dziecka
  •         Dzień babci i dziadka
  •         Uroczyste pożegnanie sześciolatków
  •         Festyn Rodzinny
  •         Dzień Życzliwości
  •         Jasełka
  •         Dzień Grzyba
  •         Dzień Kropki
  •         Dzień pluszowego misia
  •         Dzień Przedszkolaka
  •         Dzień drzewa
  •         Dzień Wody
  •         Obchodzenie uroczystości 11 listopada
  •         Obchodzenie uroczystości Dnia Edukacji Narodowej
  •         Sprzątanie Świata
  •         Dzień Bezpiecznego Internetu
  •         Dzień Chłopaka
  •         Dzień Kobiet
  •         Udział w akcjach charytatywnych wg. potrzeb środowiska bliższego i dalszego.

 Dziecko w naszym przedszkolu:

  •         Czuje się bezpieczne, jest optymistyczne, wesołe, otwarte,
  •         Jest akceptowane takie, jakie jest.
  •         Potrafi konstrukcyjnie rozładować swoje emocje
  •         Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces.
  •         Jest ciekawe poznawczo i aktywne twórczo, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania,
  •         Uczy dostrzegać swoje mocne strony, buduje pozytywny obraz samego siebie,
  •         Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi, współpracować z innymi,
  •         Poznaje swoje prawa i obowiązki, przejawia postawy tolerancji,
  •         Osiąga gotowość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole.
  •         Zna zagrożenia związane z nowoczesnymi technologiami
  •         Zna zasady bezpieczeństwa, przestrzega ich i potrafi o nich opowiedzieć

 Rodzice w naszym przedszkolu:

  •                Otrzymują rzetelną i obiektywną informację i postępach i niepowodzeniach dziecka
  •                Współpracują z nauczycielami w zakresie budowania realizacji koncepcji pracy przedszkola
  •                Otrzymują pomoc specjalistów
  •                Wyrażają swoją opinię i oceniają pracę przedszkola
  •                Aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola
  •                Są partnerami w tworzeniu klimatu, współdecydują w sprawach ważnych dla przedszkola
  •                Otrzymują wsparcie w wychowywaniu dzieci oraz pokonywaniu ich trudności wychowawczych i edukacyjnych.
  •         Mają możliwość bieżącego przeglądu wydarzeń z życia przedszkola za pomocą internetowej strony    naszego przedszkola.
  •         Mają możliwość wzbogacenia swojej wiedzy na tematy psychoedukacyjne, związane z rozwojem mowy czy też profilaktyką zagrożeń technologicznych  za pomocą stworzonych na stronie internetowej kącików : logopedycznych, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz kącika Technikoludka.  Mają również możliwość zdobycia informacji gdzie mogą uzyskać pomoc.

Nauczyciele w naszym przedszkolu:

  •          Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka oraz jego sytuację społeczną poprzez systematyczne obserwacje w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych odpowiednich do potrzeb, możliwości i sytuacji społecznej.
  •         Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań przyrodniczych, naukowych, technicznych oraz indywidualnych talentów
  •          Współpracują z zespołem, rodzicami, specjalistami  i środowiskiem lokalnym
  •          Pozyskują rodziców i partnerów do efektywnych działań na rzecz przedszkola
  •         Aktywnie realizują zadania przedszkola zgodnie z prawem oświatowym i dokumentami placówki
  •          Stosują nowoczesne metody pracy w tym technologiczne, tworzą i realizują własne programy, projekty dostosowane do potrzeb grupy i przedszkola.
  •         Doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą kwalifikacje zawodowe
  •         Dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem za pomocą opublikowanych w kwartalnikach, magazynach artykułów lub napisanych publikacji książkowych
  •         Wzbogacają warsztat pracy, dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, monitorują efekty własnej pracy.

 Cele i zadania przedszkola:

  1.             Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola:
  •                Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
  •                Działania przedszkola nastawione są na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie wiadomości i umiejętności poprzez działanie i doświadczanie.
  •                Realizowany jest program wychowawczy uwzględniający system wzmacniania pozytywnych zachowań dzieci.
  •         Realizowane są projekty edukacyjne rozwijające zainteresowania dzieci jak również wspierające rozwój dziecka i jego psychikę.
  1.             Procesy zachodzące w przedszkolu
  •                W przedszkolu opracowana i wdrożona jest oferta zajęć zawierająca nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dzieckiem.
  •                Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwość realizacji własnych pasji, zainteresowań.
  •                W przedszkolu opracowano system diagnozowania wiadomości, umiejętności i możliwości dzieci. Dzieciom udzielana jest pomoc w wyrównywaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie.
  •         W przedszkolu prowadzona jest profilaktyka związana z nowoczesnymi zagrożeniami oraz terapia logopedyczna oraz treningi umiejętności społecznych.
  1.             Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym:
  •                Przedszkole aktywnie współpracuje z rodzicami w zakresie budowania i realizacji koncepcji swojej pracy.
  •                Nauczyciele wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci oraz pokonywaniu ich trudności wychowawczych i edukacyjnych.
  •                Placówka dba o częste kontakty na linii przedszkole-dom i doskonali formy tej współpracy.
  •                Przedszkole podejmuje inicjatywy na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego, a także w miarę możliwości odpowiada na jego potrzeby m.in. poprzez współpracę z instytucjami działającymi na rzecz dzieci oraz ekorozwoju.
  •                Kalendarz wydarzeń i uroczystości przedszkolnych pozostaje w ścisłym związku z tradycjami lokalnymi, narodowymi, a także potrzebami środowiskowymi.
  •                Przedszkole podkreśla swoją odrębność poprzez wypracowanie i pielęgnowanie własnych tradycji. W środowisku lokalnym promuje swoje działania oraz ideę zrównoważonego rozwoju.
  •         Przedszkole promuje swoją działalność poprzez organizację ciekawych dni, projektów o których można przeczytać w lokalnych gazetach, na stronach internetowych
  •         Przedszkole postrzegane jest jako placówka nowoczesna, uwzględniająca problemy społeczno – emocjonalne dzieci oraz wychodząca im naprzeciw poprzez różne formy wspierania dziecka.

 Zarządzanie przedszkolem:

  •                Przedszkole zatrudnia kadrę pedagogiczną posiadającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne w zakresie wychowania przedszkolnego.
  •                Sprawność organizacyjna placówki oparta jest na statucie oraz systemie czytelnych procedur i regulaminów.
  •                Pomieszczenia przedszkolne i ich wyposażenie, w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów oraz koncepcji pracy przedszkola.
  •                Ogród przedszkolny spełnia wymogi bezpieczeństwa i sprzyja zabawom na świeżym powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych.
  •                Przedszkole systematycznie zmierza do pełnej realizacji założeń koncepcji, która jest modyfikowana w razie konieczności.

 Kryteria sukcesu:

  •          Poszerzenie oferty przedszkola o elementy nowatorskie i innowacyjne
  •         Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
  •         Wzrost efektywności pracy nauczycieli, dobra współpraca w zespole.
  •         Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
  •         Zadowolenie rodziców z oferty edukacyjnej przedszkola, dobra opinia o działalności przedszkola.
  •         Dobra współpraca z specjalistami w wspomaganiu rozwoju dziecka.
  •          Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole,
  •         Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku
  •          Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej
  •          Wzrost motywacji i zadowolenia personelu z dobrze spełnionego obowiązku
  •         Stałe wzbogacanie bazy przedszkola o nowoczesne pomoce dydaktyczne, multimedia,
  •         Dobra opinia w środowisku lokalnym

 Model absolwenta

Absolwent przedszkola:

  •                Posiada wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej
  •                Jest samodzielne
  •                Interesuje się nauką i techniką
  •                Zna zagrożenia płynące z nowoczesnych technologii
  •               Świadomie i bezpiecznie korzysta z nowoczesnych technologii
  •                Aktywnie podejmuje działania
  •                Zna i respektuje normy społeczne
  •                Jest otwarty na potrzeby innych ludzi
  •                Potrafi współdziałać w zespole
  •                Potrafi konstruktywnie rozładować swoje emocje
  •                Lubi działania twórcze
  •                Jest wrażliwy na piękno i artystyczne formy przekazu
  •                Zna i akceptuje zasady zdrowego stylu życia
  •                Posiada bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym
  •                Wykazuje gotowość do działania na rzecz środowiska przyrodniczego
  •                Ma świadomość tego, że jest Polakiem i Europejczykiem.

  Realizujemy programy własne i projekty:

  •         Program adaptacyjny „Przedszkole bez barier”
  •         Program wychowania „Dobre maniery”
  •         Projekt ekologiczny „Jestem przyjacielem przyrody”
  •         Projekt „Akademia Aquafresh”
  •         Projekt „ Kreatywny przedszkolak”
  •         Projekt „Piękna nasza Polska cała”
  •         Projekt „Kubusiowi Przyjaciele Natury”
  •         Projekt  „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
  •          Projekt „Klub zdrowego przedszkolaka”
  •         Projekt „Miś bajkuś w krainie bajkoterapii”
  •         Projekt „ Technikoludek, czyli dziecko w świecie technologii”
  •         Projekt „Angielski jest FUN- tastyczny”
  •         Projekt „Ale – zielnik”
  •         Projekt „ Bajeczna księga”
  •         Projekt „Zareklamuj Polskę”
  •         Projekt „English special days”
  •         Projekt „Wirusoochrona”
  •         Projekt „Z darami natury świat nie jest ponury”
  •         Projekt „Bohater Tygodnia”
  •         Projekt „Play – Doh”

 Współpracujemy z instytucjami lokalnymi, kwartalnikami, magazynami, portalami internetowymi:

  •        „Antidotum – profilaktyka wychowanie zdrowie” kwartalnik
  •        www. rybnik.com – publikacja artykułów o naszych działaniach
  •        Biblioteka filia nr 18 w Rybniku
  •        Szkoła Podstawowa
  •        Komisariat Policji
  •        Straż Pożarna
  •        Straż Miejska
  •        Portal „Pomysłowa wiewiórka
  •        Portal „Karty logopedyczne od LogoLab”
  •        Teatrzyki z całej Polski
  •        Parafia M. B. Częstochowskiej w Rybniku
  •        Klub sportowy - Kejza Team
  •        Ośrodek Zdrowia Puls – Med
  •        Muzeum w Rybniku
  •        Magazyn dla dzieci „Wytryszek”

 

 

Miasto RybnikMinisterstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Katowicach